Ayıplı mallar nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.
Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?
Ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, satın alma bedelinin iadesini, ürünün ayıpsız muadili ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi yapılmasını ve ürünün ücretsiz onarılmasını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir. Satıcı, tüketicinin talebine uymak zorundadır.
Ayıplı malın ihbarı nasıl yapılır?
Kusur bildirimi herhangi bir şekle tabi olmadığından, telefonla veya sözlü olarak kusuru bildirmek mümkündür. Kusur bildirimi herhangi bir şekle tabi olmadığından, sunulduğunun ispatı da gayri resmidir. Bu, her türlü delille ispat edilebilir. Kusur bildirimi ayrıca dava açılarak da yapılabilir.
Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?
Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren iki yıl içinde Tüketici Uyuşmazlıkları Heyeti’ne başvurulması gerekir.
Ayıplı mal için hangi dava açılır?
Kusurlu mal nedeniyle tazminat talebinde bulunmak için davacının ikametgahının bulunduğu yerdeki mahkemeye başvurması gerekir. Bu tür davalarda tüketici mahkemesi yetkilidir. Başvuranın tüzel veya gerçek kişi olması başvuru ilkelerini veya başvurunun yapıldığı mahkemeyi değiştirmez.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine ek olarak, ayıplı ürünün ölüme ve/veya kişisel yaralanmaya ve/veya kullanım sırasında diğer mallara zarar vermesi halinde, imalatçı/üreticiden tazminat talep etme hakkına da sahiptir.” Zil çalar.
Aldığınız ürün ayıplı ise haklarınız nelerdir?
Arızalı mal satışı halinde tüketici hakları. Bu isteğe bağlı haklar kapsamında tüketici aşağıdaki haklara sahiptir: Müşteri sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve iade talep edebilir, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirebilir veya ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep edebilir. Satıcı, tüketicinin bu talebini yerine getirmekle yükümlüdür.
Ayıplı mal için ihtarname şart mı?
Mahkemece yapılan duruşma sonucunda, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1. maddesi uyarınca; “Teslim anında malda ayıp olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.
Ayıplı mal davası ne kadar sürer?
Ancak dava açılmadan önce ön incelemeler ve kusur tespiti zamanında ve usulüne uygun olarak yapılırsa hukuki uyuşmazlık bir yıl içinde, en geç bir buçuk yıl içinde çözülebilir. Ancak mahkemelerin iş yoğunluğunun da dikkate alınması gerekir.
Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?
Buna göre, satılan mal alıcıya teslim edilmez ve alıcı ödemeyi yapmazsa, diğer taraf borcunun yerine getirilmesi için makul bir süre belirleyebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcı ödemeyi yapmazsa, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesinde belirtilen seçeneklere sahiptir.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Malda ayıptan ancak sözleşmede kararlaştırılan mal teslim edilmişse, ancak malın vaat edilen nitelikleri eksikse veya malın cins ve niteliğine göre sahip olması gereken nitelikler eksikse söz konusu olduğu söylenebilir. Dolayısıyla ayıp, malın nicelik bakımından ayıplı olmamasından ibaret değildir.
Tüketici mahkemesi kaç ay sürer?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı zamana ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Bir tüketici arızalı bir ürün satın alırsa, ürünü satın aldığı firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. İade girişimci tarafından kabul edilmezse, tüketici hakem heyetine başvurma seçeneği vardır.
Tüketici hakem heyeti beni haklı buldu. Şimdi ne yapmalıyım?
Tüketici hakem heyetinin kararı şirkete tebliğinden itibaren 15 gün içinde kararın uygulanmasını talep edebilirsiniz. Ayrıca doğrudan icra takibini de başlatabilirsiniz.
Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?
Arızalı mal satışı halinde tüketici hakları. Bu isteğe bağlı haklar kapsamında tüketici aşağıdaki haklara sahiptir: Müşteri sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve iade talep edebilir, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirebilir veya ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep edebilir. Satıcı, tüketicinin bu talebini yerine getirmekle yükümlüdür.
Tüketici haklarına şikayet edince ne oluyor?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı zamana ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi ‘Alo 175’, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi uygulaması’ olarak hizmet vermektedir.
Ayıplı mal için ihtarname şart mı?
Mahkemece yapılan duruşma sonucunda, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1. maddesi uyarınca; “Teslim anında malda ayıp olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.